Педагогічний портрет

   Я будую своє життя та свою творчу діяльність керуючись загальнолюдськими фундаментальними цінностями, які у взаємозв’язку зображені на діаграмі. Їх всього сім і всі вони парні: 1) думки та почуття, 2) любов та сім’я, 3) краса та мистецтво, 4) мова та знакові системи, 5) знання та наука, 6) дружба та співробітництво, 7) природа та здоров’я.
   Дві цінності є чисто духовні (думки та почуття і мова та знакові системи), одна – матеріальна (природа та здоров’я), а чотири інших мають джерелом духовну причину і матеріальний наслідок. Всі фундаментальні цінності в гармонічній і повній єдності формують щастя людини та людства в цілому.
   Відштовхуючись від цього, моїм покликанням є служіння цим цінностям, а отже, істині та людям. Моїм найбільшим інтересом в житті є пізнання та наука, які повинні, на мою думку, невід’ємно служити загальному благу, здоров’ю та щастю людини, красі людського життя та навколишнього середовища.
   Виходячи з покликання служіння людям та інтересу пізнання, я став вчителем, тому що вчитель – це поєднання служіння та пізнання, тобто я повинен доносити до дітей, в тому числі і дорослих, знання, але таким чином, щоб не нагодувати повністю готовими знаннями, а лише викликати апетит та спонукати до власних пошуків, пізнання та творчості. Це втілення слів К.Д. Ушинського: «Учень - це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити». Що і стало моїм першим педагогічним кредом.
   Так як пізнання повинне сприяти до творчості, а творчість повинна слугувати гуманним цілям загального блага, то звідси слідує друге педагогічне кредо: «Гуманність і творчість – два крила педагога!». Гуманність – це наслідок усвідомлення людиною краси самої людини та природи і є любов’ю, а творчість – це наслідок пізнання людиною самої людини та природи і є працею. Це дві «руки» (лівої та правої) та дві «ноги» на діаграмі, які мають бути нерозривно пов’язані в особистості дитини між собою.
   Краса викликає любов і любов без краси не мислима, а пізнання викликає працю і праця без знань не мислима. Любов та сім’я і дружба та, як результат, співпраця (співробітництво) складає основу духовного та матеріального життя щасливої людини та суспільства і є нерозривними між собою.
   Отже, на мою думку, найважливіші завдання вчителя та освіти загалом – це не давати учням готових знань і фанатично вчити володіти різними технологіями, а навчити учнів учитись, розвинути в них творчі здібності та виховати з них гуманних особистостей. Триєдина мета!
   І всі форми, методи та технології в навчанні, які вказані вище, на мою думку, мають слугувати даній триєдиній меті, що і намагаюсь це реалізовувати в своїй педагогічній діяльності.

2 коментарі:

  1. любов та сім’я це якось Геннадій Дмитрович не про вас. Чого водити в оману. Та і духовність теж не про Вас.

    ВідповістиВидалити
  2. Може ви як педагог і гарний, а як людина яка пише про любов і сім’ю кривдите душею. Так що працюйте над цією темою

    ВідповістиВидалити